Co ma wpływ na scoring w pożyczkach społecznościowych?

W serwisach pożyczek społecznościowych inwestorzy sami podejmują decyzję, czy chcą komuś przekazać swoje ciężko zapracowane pieniądze. Oczywiście w zamian otrzymują obietnicę spłaty długu w ratach i odpowiedni procent, aby interes był opłacalny dla obu stron. Pytanie, jak dobierać pożyczkobiorców? Najlepiej patrzeć na tzw.

scoring, czyli wskaźnik wiarygodności płatnika. Od czego zależy wysokość tego parametru? Scoring – wiarygodność pożyczkobiorcy Serwisy pożyczek społecznościowych mają swoje sposoby na weryfikowanie wiarygodności użytkowników. Nie muszą korzystać z dokumentów wystawianych przez pracodawcę – choć to się zdarza.

Proces odbywa się m.in. za pomocą mediów społecznościowych.

Użytkownik może udostępnić portalowi dane swoich kont, a portal potwierdzi tożsamość za pomocą FB, Instagrama czy Twittera. Na pierwszy rzut oka taka forma weryfikacji może wydawać się naiwna. Warto jednak zwrócić uwagę, że wiarygodne podrobienie konta społecznościowego byłoby bardzo trudne.

Zwłaszcza, gdy mowa o kontach, które istnieją od kilku lat i widać, że zdjęcia z kolejnych okresów życia były do nich regularnie dodawane. Oprócz społecznościówek, serwisy pożyczkowe korzystają też z ocen innych użytkowników oraz historii spłat. To właśnie te dane są najważniejsze dla portali.

Jeżeli pożyczkobiorca w ciągu kilku lat regularnie brał i spłacał zobowiązania terminowo, to znaczy, że może otrzymać wysoki scoring, a inwestycja w aukcję takiej osoby będzie bezpieczna.